Strona główna | Mapa serwisu | English version


Tuning Wnętrza Samochodu
News > Tuning Wnętrza Samochodu
                                                      Tuning wnętrza samochodu

Wśród "upiększaczy" wnętrz panują dwa trendy. Jeden to maniacy sportów samochodowych - to oni właśnie wymieniają siedzenia, na sportowe fotele z pasami szelkowymi kilkupunktowymi, wstawiają klatkę antyzgnieceniową, sportową kierownicę, wyciągają tylne siedzenia i pozostawiają surową blachę samochodu robiąc z samochodu "rasowego bolida". Druga grupa to ludzie, którzy z wnętrz swoich samochodów robią salony piękności. Malują wnętrze samochodu specjalnymi lakierami w jednym kolorze bądź w niesamowitych kontrastach, wyklejają zegary specjalnymi wyklejkami kolorowymi, karbonowymi lub drewnopochodnymi. Niektórzy całe wnętrze samochodu chcą mieć w skórze i to w jednym kolorze, wstawiają więc fotele skórzane o sportowym profilu, deskę rozdzielcza i boczki samochodu wyklejają materiałami skóropodobnymi lub samą skórą.

Istnieje wiele możliwości zmiany wystroju wnętrza naszego samochodu. Pierwszym krokiem może być wymiana seryjnych wykładzin. Istotny jest właściwy dobór kolorystyczny (aluminiowych dywaników, malowanych plastików itd.). Aluminiowe dywaniki, są naprawdę dobrze wyglądającym dodatkiem do tuningowanego samochodu. Szczególnie efektownie wyglądają w połączeniu z jaskrawym kolorem obicia podłogi. Po tuningu dołu samochodu można wziąć się za malowanie kokpitu. W seryjnym aucie od razu rzuca się w oczy jego szarość. Seryjne, szare plastiki , nie zawsze są dobrej jakości a ich kolor nie pasuje barwy tapicerki i koloru samochodu. Na szczęście można to zmienić. Oczywiście najlepiej wybrać barwę pasującą do wnętrza. Zmieniony, kolorowy kokpit znacznie poprawi wygląd wnętrza oraz nasze samopoczucie - teraz kokpit wyraźnie ożył i przyciąga wzrok i wywołuje podziw pasażerów i przechodniów. Dla tych, którzy nie chcą niczego malować również jest wyjście - można kupić okleinę. Każdy szanujący się sportowy samochód wyróżnia się białymi tarczami - dzięki nim, zegary wyglądają o wiele ciekawiej. W tym momencie rada - jeśli zależy Wam na dobrym wyglądzie - nie kupujcie naklejek na tarcze tylko komplet białych cyferblatów. Białe zegary są jednym z najważniejszych elementów tuningu wnętrza - poza tym od razu rzucają się w oczy. To jednak nie wszystko - skoro zdecydowaliśmy się na poprawę kokpitu, zegarów i wykładzin nie obejdzie się bez wymiany mieszka zmiany biegów i gałki. Jak zwykle, seryjne auta mają zazwyczaj brzydkie, szare worki i gałki. Tak w ogóle, to prawie każdy seryjny element nie zachwyca swoją jakością jak i wyglądem. Zmiana gałki jest też najczęściej u wielu osób pierwszym krokiem na drodze tuningu swojego auta... Gałki oferowane są w wielu kolorach i z różnego materiału. Drewno, plastik , skóra , metal, fosforyzujące gałki lub z wbudowanym neonem, - o wszystkim decyduje gust klienta. Są także gałki z przymocowanym mieszkiem na stałe - materiał gałki i worka zrobione są z jednego kawałka materiału. Skoro zmieniliśmy gałkę, idąc dalej, należało by również zająć się wymianą nieatrakcyjnego, smutnego i szarego hamulca ręcznego na rasowy - aluminiowy. Efekt tej przeróbki jest taki sam jak w przypadku gałki - albo jeszcze lepszy, ponieważ teraz mamy wymienione oba elementy, które są obok siebie - tak więc i efekt będzie podwójny! Efekt ten można jeszcze zwielokrotnić dodając, a właściwie wymieniając stare na nowe, sportowe, aluminiowe pedały gazu, hamulca i sprzęgła. Skoro już mowa o zwielokrotnianiu efektu przypomnę o możliwości zainstalowania na tunelu gałki i ręcznego neonów nadających niesamowitą poświatę we wnętrzu. Na koniec montujemy listwy chromowe na progi koło drzwi. Fabryczną kierownicę również możemy zastąpić poręczniejszą, mniejszą. Posiadacze samochodów bez wspomagania muszą jednak uważać, aby nie przesadzili z kupnem zbyt małej - seryjna kierownica ma swoje rozmiary nie bez powodu. Zmieniając ją na małą, rajdową w połączeniu z brakiem wspomagania - na postoju dostaniecie niezły "wycisk". Sportowa kierownica składa się z części którą trzymamy w rękach oraz tzw. bazy (naby) do której za pomocą małych śrub przykręcamy kierownicę. Baza musi być odpowiednio dobrana do naszego samochodu. Kolejny ważny element to fotele. W przypadku wymiany - gwarantowane świetne trzymanie boczne i całkiem niezły komfort. Jeżeli chcecie na każdym zakręcie czuć pewnie swój samochód, niezbędny wydaje się montaż sportowych kubełkowych foteli.