Strona główna | Mapa serwisu | English version


NOS
News > NOS
NITROUS OXIDE SYSTEM

Co to takiego?

Podtlenek Azotu - związek chemiczny znany potocznie jako gaz rozśmieszający, w silniku jednak ma inne zastosowanie: poprzez dodanie go do komory spalania zyskujemy dodatkowe konie mechaniczne a co za tym idzie - większe przyspieszenie !!!

Jak nazwa wskazuje składa się on z tlenu i azotu, w temperaturze jaka panuje w silniku podtlenek azotu rozkłada się na tlen i azot - tlen potrzebny do spalania i azot, który ochładza tlen. Jak wiadomo ochłodzony tlen jest lepszy do spalania.

Poprzez to oddzielenie zyskujemy większą eksplozje w komorze cylindra a wiec zwiększa się moment obrotowy silnika, to wszystko prowadzi do większej satysfakcji z jazdy i uzyskania lepszego przyspieszenia na wyższych biegach.

Czy warto zakładać NOS? Dla kogo NOS?

NOS zdecydowanie został przeznaczony dla maniaków przyspieszenia oraz tuningu. Nos ma na celu wyzyskanie jak największego przyspieszenia w małym czasie, np. przy rywalizowaniu w wyścigach ulicznych, lub gdy chce się szybko dojechać do sklepu :)) Przykład zastosowania podtlenku azotu mieliśmy w filmie "szybcy i wściekli". W przepisach użytkowanie NOSu nie jest zabronione jednak przypuszczam ze nasi niebiescy koledzy będą doczepiać się do tego rodzaju instalacji.

Eksploatacja

Eksploatacja Nos'u jest droga (przynajmniej narazie) gdyż na rynku polskim jest garstka firm, które oferują uzupełnianie butli. W firmie US-MOROT uzupełnienie takiej butli kosztuje 250 zł, pod warunkiem ze instalacja NOS została założona przez tą firmę (!). Jednorazowe użycie doładowania nie powinno przekroczyć 15 sekund.

Montaż

Zestaw w samochodzie zajmuje niewiele miejsca ... trzeba je jedynie znaleźć na butle z podtlenkiem. Najlepiej gdy butla znajduje się na tyle blisko silnika, aby przewód doprowadzający NOS był możliwie jak najkrótszy. Zyskamy przez to mniejszy odstęp czasowy miedzy uruchomieniem NOSu, a rozpoczęciem podawania podtlenku azotu do komory spalania. W skład zestawu jaki musi być zainstalowany w samochodzie wchodzi mały komputer (urządzenie) które kontroluje podawanie podtlenku i w razie jakichkolwiek problemów odcina dopływ. Przycisk do uruchamiania Nos'u w standardzie powinien mieć osłonę, gdyż podtlenek może być podawany tylko wtedy, gdy przepustnica została otwarta maksymalnie. Montaż NOSu zamyka się w terminie jednego dnia.

Cennik

1345 zł - podstawowa polska instalacja bez butli i bez montażu

2650-7200 zł - importowane kompletne instalacja "mokre"

od 300 zł - montaż (opcjonalnie, ponieważ instalacja nitro są przystosowane do łatwego, samodzielnego zamontowania)

50 zł / kg gazu - napełnienie butli (najpopularniejsze butle zawierają 4,5 kg gazu) .